1 В избранное 0 Ответвления 0

OSCHINA-MIRROR/Trisia-randomness

Присоединиться к Gitlife
Откройте для себя и примите участие в публичных проектах с открытым исходным кодом с участием более 10 миллионов разработчиков. Приватные репозитории также полностью бесплатны :)
Присоединиться бесплатно
Клонировать/Скачать
frequency_within_block.go 2 КБ
Копировать Редактировать Web IDE Исходные данные Просмотреть построчно История
Sun Yimin Отправлено 26.10.2023 03:46 c491b75
// Copyright (c) 2021 Quan guanyu
// randomness is licensed under Mulan PSL v2.
// You can use this software according to the terms and conditions of the Mulan PSL v2.
// You may obtain a copy of Mulan PSL v2 at:
// http://license.coscl.org.cn/MulanPSL2
// THIS SOFTWARE IS PROVIDED ON AN "AS IS" BASIS, WITHOUT WARRANTIES OF ANY KIND,
// EITHER EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO NON-INFRINGEMENT,
// MERCHANTABILITY OR FIT FOR A PARTICULAR PURPOSE.
// See the Mulan PSL v2 for more details.
package randomness
// FrequencyWithinBlock 块内频数检测, m = 10000 for bits = 1000_000
func FrequencyWithinBlock(data []byte) *TestResult {
p, q := FrequencyWithinBlockTest(B2bitArr(data))
return &TestResult{Name: "块内频数检测", P: p, Q: q, Pass: p >= Alpha}
}
// FrequencyWithinBlockTest 块内频数检测, m = 10000 for bits = 1000_000
func FrequencyWithinBlockTest(bits []bool) (float64, float64) {
return FrequencyWithinBlockProto(bits, selectM(len(bits)))
}
// FrequencyWithinBlockTestBytes 块内频数检测
func FrequencyWithinBlockTestBytes(data []byte, m int) (float64, float64) {
return FrequencyWithinBlockProto(B2bitArr(data), m)
}
func selectM(n int) int {
var m int
switch {
case n >= 100000000:
m = 1000000
case n >= 1000000:
m = 10000
case n >= 10000:
m = 1000
case n >= 1000:
m = 100
default:
m = 10
}
return m
}
// FrequencyWithinBlockProto 块内频数检测
func FrequencyWithinBlockProto(bits []bool, m int) (float64, float64) {
n := len(bits)
N := n / m
if N == 0 {
panic("please provide test bits")
}
bits = bits[:N*m]
var Pi float64 = 0
var V float64 = 0
var P float64 = 0
var b bool
for i := 0; i < N; i++ {
Pi = 0
for j := 0; j < m; j++ {
b, bits = bits[0], bits[1:]
if b {
Pi++
}
}
Pi = Pi / float64(m)
Pi = Pi - 0.5
V += Pi * Pi
}
V *= 2.0 * float64(m) // 这一步本来V要乘以4,现在改为2,免得后一步再除以2。
P = igamc(float64(N)/2.0, V)
return P, P
}

Опубликовать ( 0 )

Вы можете оставить комментарий после Вход в систему

1
https://api.gitlife.ru/oschina-mirror/Trisia-randomness.git
git@api.gitlife.ru:oschina-mirror/Trisia-randomness.git
oschina-mirror
Trisia-randomness
Trisia-randomness
master