Return to the Change Log index.
There are breaking changes from previous versions of Phaser.
renderer
, maskTexture
, mainTexture
, dirty
, mainFramebuffer
and maskFramebuffer
. The following methods have also been removed: createMask
and clearMask
.x, y, texture, frame
if no masked object is provided.this.add.bitmapMask()
from within a Scene, for easier creation.WebGLRenderer
has 2 new properties: maskSource
and maskTarget
. These are the new global mask framebuffers.WebGLRenderer.beginBitmapMask
is a new method that starts the process of using the mask target framebuffer for drawing. This is called by the BitmapMaskPipeline
.WebGLRenderer.drawBitmapMask
is a new method that completes the process of rendering using the mask target framebuffer. This is called by the BitmapMaskPipeline
.BitmapMaskPipeline
now hands over most control of the framebuffers to the WebGLRenderer.GameObjects.Components.Mask.createBitmapMask
method can now accept the x
, y
, texture
and frame
parameters new to the BitmapMask constructor.Shape
Game Object as a Geometry Mask. Fix #5900 (thanks @rexrainbow)createBitmapMask
on a Shape Game Object would fail unless you passed the shape to the method. Now, it will correctly create a mask from the Shape without needing to pass it. Fix #5976 (thanks @samme)BitmapMask
shader has been recoded so it now works correctly if you mask a Game Object that has alpha set on it, or in its texture. Previously it would alpha the Game Object against black (thanks stever1388)Return to the Change Log index.
📖 Read the Phaser 3 API Docs 💻 Browse 2000+ Code Examples 🤝 Join the awesome Phaser Discord
Вы можете оставить комментарий после Вход в систему
Неприемлемый контент может быть отображен здесь и не будет показан на странице. Вы можете проверить и изменить его с помощью соответствующей функции редактирования.
Если вы подтверждаете, что содержание не содержит непристойной лексики/перенаправления на рекламу/насилия/вульгарной порнографии/нарушений/пиратства/ложного/незначительного или незаконного контента, связанного с национальными законами и предписаниями, вы можете нажать «Отправить» для подачи апелляции, и мы обработаем ее как можно скорее.
Опубликовать ( 0 )